İstanbul Moskova THY ile sorunsuz gidiyoruz, ancak Moskova'dan Chelyabinsk uçaklar fazla yolcu olması nedeniyle yerimizden oluyoruz, mecburen Ekaterinburg kentine uçuyoruz.
Farklı bir şehre varmamız ve beklemeden 250 Km araç ile Chelyabinsk yolculuğu. Uykusuz ve yorgunuz ancak Ural dağlarının muhteşem yeşil görüntüsü de bir başka.
Bizim ekip Metin Debre, Mustafa Yeşilada, Suzan Yargıç, Adal Koroğlu. Adal arkadaşımız üretim sorunları üzerine eğilerek öneriler geliştiriyor.
Uğraşlarımıza bir yenisini eklemek üzereyiz. Tandem (Kavşak) santral DMS 200 daha karmaşık mühendislik gerektiren önemli merkezleri birbirleri ile haberleştiren düğüm noktaları. Devam etmekte olan uyum testleri nihayet sonuçlanıyor. İstençli yürütülen testler kusursuz ve hatasız olarak yeni yazılım ile yükün altından rahatlıkla kalkıyor. Zorlama, çevre, radyasyon alanında beklenen standartlar üzerinde netice elde ediliyor. Haberleşme bakanlığına test raporları ile birlikte baş vuruyor ve onay talebimizi iletiyoruz. Netaş yeniden durdurak bilmeden, ustalık ile bir basamağı daha sessiz ve sedasız tırmanıyor. Takımımızı kutluyoruz, kucaklıyoruz, bizi tutkal gibi birbirimize bağlayan hırsımız.
Cefalı yolculuğumuzu bize unutturacak haber daha önce verdiğimiz Magnitogorsk DMS 100 teklifimiz olumlu bulunması oluyor, 650K$ sipariş onaylanıyor.
Sıradan olmayan seyahatimiz SDH iletim sistemleri ile ilgili teknik görüşmelerin tamamlanması ile son buluyor.
Ekaterinburg son Rus Çarı II. Nikolay'ın sürgüne gönderildiği ve kurşuna dizildiği şehir olarak tarihte yerini almıştır. Mimarisi ise enfes ve zarif görüntüler oluşturarak ilgi çekmektedir.