Cisco iş dünyasında karaların anlık, oracıkta, hemen yaşandığını iki aylık deneyim ile kavramış durumdayım. Müşterilerin, iş ortaklarının iletişim özünde buluşmasının başarının kilidi olduğunu yadırgamıyorum.
Kesinlikle yanlış anlaşılmasını istemem, dağınık koşuşturmaca, kovalamaca, işlerin akışına göre yuvarlanmasından bahsetmiyorum. Tam tersine planlı, istekli, hırslı yaklaşım ile satış tahminlerin yapıldığı , siparişlerin kesintisiz iletişim ile takip edildiği sistemlerin işleyişinden bahsediyorum. Müşteri veri tabanının oluşmasında kullanılan araçların, her iletişimin, temasın, görüşmenin kaydedildiği sistemlerin nasıl yönetildiğini öğrenmeye başlıyorum.
Londra'da çeşitli ülkeden katılım sağlayan yeni yöneticiler ile birlikte öğrenme süreci zorlu geçiyor ancak eğlenceli olduğunu da inkar edemeyiz. Niyetimiz karmaşıklık içinde savrulmak değil, öğrenmek, bireysel ve kurumsal başarıyı, müşteri başarısı ile özleştirmek.
"Power Base Selling" kitabını alarak okuyorum ve almış olduğum eğitim kadar bana yeni ufuklar gösteren bilgiler ile donanmış olarak geri dönüyorum.