Farklı çarpıcı bir örnek ile konumuzu sürdürelim, spor müsabakaları sahaya yansımasının ötesinde yerinde gerçek zamanda bir kez daha izlemesi mümkün olmayan neredeyse dokunarak duygulandığımız bir karşılaşmadır. Naklen yayın, yerinde izlemenin tadında kesinlikle olamayacak ancak ortamı iki boyutlu kendi rahatımızda hissetmemizi sağlayacaktır. Yayıncılık kuralları gerekliliği olarak içeriğin ulaştığı yerel mekânların tanımlı olduğunu hatırlayalım.
Gerçek ortamın,
sanal ortam üzerinde eşitlenmesi ve canlı özdeşmesi de naklen yayın benzeri
gibi düşünülebilir. Aradaki farklılık içeriğin IP dönüşümü neticesinde sanal
dünyada küresel dağılımı ve erişimi olacaktır. İlave olarak görüntünün
işlenmesi nedeniyle ekran deneyiminin çeşitliliği cazibe olarak izleyiciye
yansıyacaktır. Adına Sanal veya Arttırılmış Gerçeklik (AR/VR) diyemeyeceğimiz
yeni karışım, sanal ortamda sanal içerik ile gerçek içeriğin birlikte uyum ve
görsellik ile yarattığı çekiciliğinin beğenisi olacaktır.
@bilişim500
etkinliği, çevrimiçi sanal ve gerçek içeriği son derece etkin harmanlaması ile
birlikte seyir zevki yüksek, dikkat koşulları azalmayan, sürekli ilgi ile
beslenen alanında ki ilk perde olarak hatırlanacaktır. Katılımcıları, değerli
konuları kutluyorum @murat göçe ve ekibini gönülden tebrik ediyorum.