Zamansız sanal mekânlar,
dayanıklılık testi gibi çalışanları sınamaya devam ediyor. Sanki geçmişte
özenle, nakış misali işlenen süreçler bir anda buharlaştı. Mükemmelliği arayış,
bir yolculuk olduğunu kavrayış için verdiğimiz emekleri anımsıyorum. Pazar
devamsızlığı belki yine yaşanacaktı, yavaş veya farklı olur muydu? Emin
değilim.
Ancak şimdi birdenbire kendimizi limanda bulmanın ve hızlıca sahilden
ayrılışın tedirginliğini yaşıyoruz. Sanal ortamda kolaylıkla akıntıya kapılma
ve sürüklenme olasılığının yüksek olduğunu gözlemliyoruz. Değişimi deneysel
gezinti olarak algılayan kuruluşların sıkıntı içinde olmalarına tanıklık
etmemiz kaçınılmaz.
Geleneksel sistemlerin
gözden kaybolmaya başlaması ile birlikte sanal dünyada keşifler de zincirleme
kesintisiz karşımıza çıkmaya başlıyor. Buluşların temelinde, ürünlerin
müşterilerle buluşmasının uçtan uca (E2E) bağlantılı süreçlerle mümkün olduğunun
farkındayız. Yıllanmış kurumsal yapıların yanılgı oranlarının düşük olmasını
yavaşlıkları ile açıklayabiliriz. Günümüzde iş ortakları ve müşterilerle
gerçekleştirilen iletişimin sıfır zaman ve mesafede olmasını kabullenmek
zorundayız. Hızlı ve eksiksiz elektronik ticaret ile sağlanan pazar
akışkanlığının ancak süreçlerin bağlantılı olmasıyla mümkün olacağının da
bilincini içimize sindirmemiz gerekiyor.
Müşteri davranışından
başlamak kaydı ile tanıtım, pazarlama ve sipariş ön yüz tasarımı derinlemesine
yeniden yapılandırılmalıdır. Müşteri ilişkileri yönetimi ile tedarik
sistemlerinin bütünleşik yapısının beraberce yeniden ele alınması karlılık gerekliliğidir.
Bağlantılı yöntemlerin başarıyla devreye alınması için, insan kaynakları
sisteminin tamamen yeniden düzenlenmesi zorunluluktur. Yetkinliklerin analizi,
eğitim ve sonuç olarak yeni yeteneklerin kazanılması… Sanal ortamda müşteri-tedarikçi
yakınlığının bir cep telefonu ekranı kadar uzak olması uzun dönemde
tanışıklığın kopması ile sonuçlanacaktır. E-ticaret olmazsa olmaz yeni anlayış
gibi görünse de uygulamasının gelişmekte olan teknolojiler ile desteklenmesi
sürdürülebilirliğin anahtarıdır.
Tedarikçi, pazar yeri,
müşteri birlikteliğinin duygusal iletişiminin yapay zekâ hizmeti ile
yürütülmesi işte bu sebeple çok önemlidir. İnternet ve çevrim içi ortamların
sağladığı imkânlar sayesinde bireysel, kişiselleştirilmiş iletişimin müşteri
bağlarını kuvvetlendirdiği bilinmektedir.
Elektronik ticaretin
tüketim ürünlerinde izlediğimiz atılgan hareketi, nakit akışı, rekabetçi
koşullara saygı ile büyümeye devam edecektir. Pazarın hedefinde yeni ufukların
açıldığı da dikkatimizden kaçmamaktadır. Çapraşık, bütünleşik çözümlerin
ihtiyaç sahiplerinin beğenisine sunulması yakın gelecekte imkân dâhilinde
olacaktır. Müşterinin kendi çözümünü tasarlayabilmesi hayal olmanın ötesine
geçmiştir.
Israrla yoluna devam
edecek kuruluşlar, bağlantılı, uçtan uca bütünleşik, esnek
yaklaşım sistemlerini benimseyenler arasından çıkacaktır.
İcrayı San'at Eyle